قالب لاستیک ساخته شده توسط گروه صنعتی تمکو رابر

 گروه صنعتی تمکو رابر

 

به سه روش قالب‌گیری انجام می‌گردد که در ادامه هر یک از این روش‌ها به صورت کامل شرح داده شده است.

با ساخت قالب­ لاستیکی، می‌توان قطعات قالب لاستیکی را تولید کرد که این قطعات لاستیکی در اثر فشار لاستیک در یک محفظۀ فلزی که برای قالب­‌گیری لاستیکی استفاده می‌­شوند، به وجود می‌­آیند.هم چنین یک واکنش شیمیایی با قرار گرفتن لاستیک در معرض حرارت فعال می‌­شود یا به اصطلاح فرایند پخت در قالب صورت می گیرد که ممکن است در روش­‌های مختلف ساخت قالب لاستیکی تغییراتی مشاهده شود، اما همۀ تولیدکنندگان لاستیک تمایل دارند که از روش فشار و حرارت برای تشکیل محصولات قالب لاستیکی استفاده کنند.

دامنه کاربردهای قالب‌گیری فشاری، از تسمه‌های رانندگی گرد تا دریچه‌های ترمز با قطر بیش از ۱۰ اینچ است. همچنین گروه صنعتی تمکو رابر قادر به ارا‌ئه محصولات لاستیکی قالبی مختلف دیگری از طریق قالب‌گیری فشاری است.

 گروه صنعتی تمکو رابر

قالب بادی

قالب بادی یک فرایند خاص تولید است که با استفاده از آن قطعات پلاستیکی توخالی ساخته می‌شوند و می‌­توانند به یکدیگر وصل شوند. این قطعات همچنین برای ساخت بطری­‌های شیشه‌­ای یا سایر اَشکال توخالی استفاده می‌­شود.

در مجموع سه نوع اصلی قالب بادی وجود دارد. فرآیند قالب بادی با ذوب شدن پلاستیک و تبدیل آن به پیش‌فرم آغاز می‌­شود. پیش‌فرم یک قطعه پلاستیکی لوله مانند است که سوراخی در یک انتهای آن وجود دارد و هوای فشرده از طریق آن عبور می­‌کند.

در ادامه پیش‌فرم درون قالب قرار داده می‌­شود سپس هوا در آن دمیده می­‌شود. فشار هوا پلاستیک را بیرون می‌­کشد تا با قالب یکدست شود. قالب پس از خنک سازی و سخت شدن پلاستیک باز می‌شود و محصول خارج می‌­شود. هزینه قطعات محصولات قالب بادی بیشتر از محصولات قالب تزریقی است، اما پایین­‌تر از محصولات قالب چرخشی است.

 

https://cheche.ir

درباره گروه صنعتی تمکو رابر (www.cheche.ir یا همان www.Temcorubber.ir )

زیر بنای گروه صنعتی تمکو رابر در سال 1392 با راه اندازی یک گروه مهندسی در حوزه طراحی و ساخت اسباب بازی تشکیل شد. با گسترش این گروه در سال 1395 گروه صنعتی تمکو رابر به عنوان طراح و سازنده قالب‌های صنعتی با هدف کمک به تولید، وارد صنعت مهم و حساس قالب‌سازی کشور گردید و توانست در مدت کوتاهی به عنوان یکی از پیش‌قدمان این صنعت شناخته شود. تمکو رابر با بهره‌گیری از روش‌های علمی، تجهیزات و ماشین‌آلات پیشرفته، بکارگیری نیروهای متخصص و مجرب و هم‌چنین به دلیل نوآوری در طراحی و کیفیت مطلوب قالب‌های ساخته شده همواره مورد توجه تولیدکنندگان صنایع مختلف قرار گرفته است.

از این‌رو می‌توان به طراحی و ساخت بیش از هزار دست انواع قالب‌های صنعتی اشاره کرد که اکثر این قالب‌ها جهت تولید قطعات لاستیکی و پلاستیکی در صنایع مهمی هم‌چون خودروسازی، داروسازی، الکتریکی، لوازم خانگی و …. بکار رفته است. این گروه مفتخر است با بیش از نیم دهه سابقه در طراحی و ساخت قالب‌های صنعتی با صنایع مختلف و تولیدکنندگان بزرگی همکاری‌های موثری داشته است و تا کنون توانسته است رضایت خاطر مشتریان خود را فراهم آورد. به همین دلیل همواره سعی کردیم کیفیت کار را سر لوحه خود و رضایت مشتریان را به عنوان مهم‌ترین رسالت خویش قرار دهیم.